PRADA vs. RADA

T‑439/22 - 26.07.2023

Conflict între mărci care protejează produse identice, marca opusă cu reputație și notorietate, semne distinctive

Înregistrarea semnului figurativ RADA PERFUMES este refuzată în temeiul articolului 8 alineatul (1) litera (b) din RMUE (riscol de confuzie) pentru produse și servicii din clasele 3 și 35, cum ar fi produsele cosmetice, parfumurile și serviciile de vânzare cu amănuntul și cu ridicata în legătură cu acestea. Opoziția s-a întemeiat, printre altele, pe marca figurativă anterioară PRADA (prezentată mai jos) înregistrată pentru parfumuri din clasa 3.

 

Detaliile cazului

Reclamant: Rada Perfumery SRL, România

Pârât: Prada SA, Luxembourg

Dosar nr.: T‑439/22

Jurisdicție: Uniunea Europeană

Industrie: Cosmetice

Data deciziei: 26 Iulie 2023

Subiect: Risc de confuzie – Reputație – Similitudinea semnelor – Marcă notorie

Înregistrarea semnului figurativ RADA PERFUMES este refuzată în temeiul articolului 8 alineatul (1) litera (b) din RMUE (riscol de confuzie) pentru produse și servicii din clasele 3 și 35, cum ar fi produsele cosmetice, parfumurile și serviciile de vânzare cu amănuntul și cu ridicata în legătură cu acestea. Opoziția s-a întemeiat, printre altele, pe marca figurativă anterioară PRADA (prezentată mai jos) înregistrată pentru parfumuri din clasa 3.

Tribunalul (GC) confirmă constatările camerei de recurs potrivit cărora termenii „prada” și „rada” nu au niciun sens pentru publicul francofon. Deși „prada” corespunde numelui de familie al fondatorului mărcii anterioare, iar „rada” ar fi prenumele fondatorului solicitantului  mărcii UE, nu a existat nicio dovadă care să indice că o parte semnificativă a publicului relevant ar putea asocia acești termeni cu un nume sau un prenume (§ 52-53). Ținând cont de similitudinea vizuală și fonetică ridicată dintre semne, GC confirmă că există un risc de confuzie.

În ceea ce privește faptul că „Rada” este numele fondatorului solicitantului mărcii UE, GC subliniază că nici articolul 4 din RMUE, nici articolul 14 din RMUE nu conferă un drept necondiționat de a înregistra un nume. Deși, în temeiul articolului 4 din RMUE, o marcă UE poate consta din orice semne, în special cuvinte, inclusiv nume de persoane, nici RMUE și nici jurisprudența nu prevăd vreun drept necondiționat de a înregistra un nume de familie sau un prenume ca marcă a UE. În plus, GC observă că articolul 14 RMUE garantează că o marcă nu poate servi drept bază pentru a interzice unei persoane fizice să-și folosească numele în cadrul activităților de comerț, cu condiția ca această utilizare să fie în conformitate cu practicile oneste în materie industrială sau comercială. 

Paysafe’s fast-paced expansion had resulted in a lack of process consistency & standardisation across their acquired brands. The numerous manual and non-transparent processes at play were something Paysafe were keen to address.

Additionally, in the face of increasing industry regulation and compliance requirements, Paysafe were eager to stay ahead of the curve in responding to these changes, whilst also maintaining the relentless customer focus and agility that is at the core of their DNA.

Concluzii

Din formularea acestei dispoziții, intitulată „Limitarea efectelor unei mărci UE”, reiese că aceasta este destinată numai să permită, în anumite condiții, utilizarea de către un terț a numelui său de familie, și nu înregistrarea numelui respectiv ca marcă a UE (§ 66-69), decizia a fost menținută de GC iar opoziția Prada a fost admisă.

Comparația mărcilor

STUDII DE CAZ

Vezi mai multe studii de caz

KRAX vs. CRAX

Conflict între designul ambalajului pentru produse alimentare și marca înregistrată pentru același tip de produse.


✔︎ Conflict între design și marcă anterioară
✔︎ Element verbal distinctiv foarte asemănător
✔︎ Complementaritate între produse și ambalaje pentru produse similare

Learn more

Completați formularul și vă contactăm în cel mai scurt timp

Vă răspundem la orice întrebare și vă ajutăm să decideți care dintre serviciile noastre se potrivește cel mai bine nevoilor dumneavoastră.

Beneficiile colaborării cu ProtectMARK:
Ce etape vom parcurge?
1

Programăm o consultație 

2

Aflăm nevoile dumneavoastră

3

Vă trimitem oferta personalizată

Programează o consultație gratuită