Conflict între mărci cvasi-similare, înregistratate pentru produse complementare și invocarea renumelui mărcii anterioare
Tribunalul (GC) confirmă că există o legătură între marca anterioară, renumită pentru bere în clasa 32, și marca contestată, solicitată pentru șuncă, carne, extracte de carne, produse din carne, produse de mezeluri și servicii de vânzare cu amănuntul și en-gros ale acestor produse pentru produse din clasele 29 și 35 (articolul 8 alineatul (5) din RMUE).
Detaliile cazului
Reclamanta: Productos Ibéricos Calderón y Ramos, S.L.
Pârâta: Hijos de Rivera, S.A.
Dosar nr.: T-384/22
Jurisdicție: Uniunea Europeană
Industrie: Băuturi, Produse alimentare, Comerț
Data deciziei: 25 Oct 2023
Subiect: Reputație – Similitudinea semnelor – complementaritatea produselor
Tribunalul (GC) confirmă că există o legătură între marca anterioară, renumită pentru bere în clasa 32, și marca contestată, solicitată pentru șuncă, carne, extracte de carne, produse din carne, produse de mezeluri și servicii de vânzare cu amănuntul și en-gros ale acestor produse pentru produse din clasele 29 și 35 (articolul 8 alineatul (5) din RMUE).
GC notează că „estrella” are un grad mediu de distinctvitate în raport cu berea. Publicul relevant spaniol va traduce „estrella” ca „fiecare dintre corpurile cerești care strălucește noaptea cu propria lumină” și nu poate fi stabilită nicio legătură între „estrella” și bere. (§ 53-54, 58). În ceea ce privește „Galicia” și „Castilla”, acestea au un caracter distinctiv slab, deoarece pot fi percepute ca originea geografică a produselor (§ 68, 73).
GC menține dovezile privind reputația ridicată a mărcii anterioare în Spania pentru bere. Constată o similitudine vizuală scăzută între cele două mărci și confirmă concluziile BoA privind gradul mediu de similitudine fonetică și conceptuală. De asemenea, constată că există o anumită proximitate între produsele și serviciile ambelor mărci, prin faptul că acestea sunt legate de industria alimentară pentru consum uman. Bunurile pot fi consumate în aceleași locuri, cumpărate în aceleași magazine și consumate împreună (§ 123, 124).
Concluzii
Prin urmare, CG concluzionează că există o legătură între mărci și un risc de diluare a marcii anterioare și că există riscul ca „ESTRELLA DE CASTILLA” să profite în mod nedrept de reputația mărcii anterioare „ESTRELLA DE GALICIA” (§ 136, 148)